In 2018 Floer groeit uit van een groothandel tot een merk dat echt begint te leven. Bij dealers, klanten én online. Het vloerenmerk zet de focus op online groei en meer naamsbekendheid opbouwen. Daarnaast breidt het team zich uit en wordt het eerste collectieboek gelanceerd.
De eerste medewerker
Tot dan toe runnen de broers Lennart en Matthijs Floer nog steeds met z’n tweeën, maar de groei vraagt om versterking. Stefan sluit zich aan als eerste medewerker. Met z’n drieën zullen ze voor bijna 1,5 jaar een drie-eenheid zijn. Zonder affiniteit met of een achtergrond in vloeren brengt Stefan structuur en ondersteuning op de werkvloer. Van logistiek tot contact met dealers en de dagelijkse planning. “Stefan kwam precies op het juiste moment,” vertelt Matthijs. “Hij is nog steeds een van de belangrijkste schakels in de dagelijkse planning, gezien hij nu al een aantal jaar de functie Manager Binnendienst bekleedt.”
De komst van Stefan markeert het begin van de opbouw van een team, een van de fundamenten onder de groei die volgt. Doordat Lennart zich minder hoeft bezig te houden met de dagelijkse gang van zaken, kan hij zich richten op het versterken van het merk.

Het eerste Floer Collectieboek
Naast de eerste medewerker is 2018 ook het jaar van een bijzondere primeur: het eerste Floer collectieboek. In deze eerste versie staan vrijwel alleen eiken parketvloeren en laminaatvloeren, de hoofdcollecties van Floer op dat moment. Het gratis inspiratieboek voor consumenten is makkelijk via een
aanvraagformulier via de website te bestellen door de eindgebruiker. Het collectieboek is veel méér dan een productcatalogus. De focus ligt niet op het delen van specificaties of prijzen, maar op inspiratie. Dankzij trends, woonideeën en natuurlijk de vloeren is het een gids dat laat zien wat wonen met Floer écht betekent.
Benieuwd geworden?
vraag het gratis floer collectieboek direct aan!
Online groei en storytelling
De marketingstrategie wordt verder uitgerold. De focus ligt op merkbeleving door het gratis vloerenmagazine, online inspiratie en sterke storytelling. De website wordt uitgebreid met een inspiratie-onderdeel, waar men digitaal binnen kan komen kijken om eindresultaten bij klanten thuis te ontdekken door middel van storytelling, foto’s en een interieur inspiratie video. Met de focus op Instagram, Facebook en Pinterest, is Floer goed zichtbaar op social media. De accounts worden steeds actiever onderhouden, waardoor Floer de consument weet te bereiken en te verbinden. Op Pinterest schieten de weergaven al naar 1.000.000 per maand! Het doel waar Lennart tijdens de start voor ogen had, wordt steeds meer werkelijkheid: een vloer kopen hoeft niet saai of technisch te zijn. De visuele stijl, tone-of-voice en fotografie zorgen ervoor dat Floer zich duidelijk onderscheidt van andere vloerenmerken.
Floer viert 10-jarig bestaan
Elke week lees je hoe Floer zich stap voor stap ontwikkelde tot het merk zoals jullie het vandaag kennen. Volgende week: 2019 – De doorbraak: Walvisgraat PVC. Kun je niet wachten? Lees alvast verder op Floer 10 jaar.