• 15 - 35 Jaar Garantie
  • 100% duurzaam

Tien jaar geleden begon Floer met een duidelijke visie: mooie vloeren, hoge kwaliteit en een flinke portie noordelijke nuchterheid. Wat begon als een webshop vanuit het Noorden, groeide uit tot een vloerenmerk dat inmiddels duizenden woningen in binnen- én buitenland heeft #gefloerd.

In de afgelopen tien jaar hebben we hoogtepunten, uitdagingen en indrukwekkende groeispurten meegemaakt.
Van de eerste KvK-inschrijving tot bijna 1,5 miljoen vierkante meters Floer: elk jaar vertelt zijn eigen verhaal.

Laat je mee Floeren

Floer-Eiken-Visgraat-Parket-Vloeren-Naturel-Geolied-Sfeer

2015

Het begin van Floer.

Tijdens zijn afstudeerstage start Lennart een webshop in vloeren: Floer. In juni 2015 volgt de KvK-inschrijving. Hiermee is de basis van Floer gelegd. Via de webshop worden de eerste vloeren verkocht, rechtstreeks aan de consument.

Lees alles over het begin van Floer
Floer-Landhuis-Laminaat-Onbehandelde-Eik-sfeer-vloer-extra-breed - een gratis vloer krijgen

2016

De leerschool.

Matthijs sluit zich aan. Samen werken de broers verder aan de opbouw van Floer. De focus ligt op maatwerk eiken parketvloeren, geproduceerd in Noord-Nederland, en op laminaatvloeren van bekende merken. Maar de markt blijkt pittig. De marges zijn klein, klanten jagen op de laagste prijs en er is veel concurrentie. Het is een leerschool voor Floer.

Hoe 2016 de leerschool werd voor Floer

VAN NEDERLANDSE BODEM

EIKEN PARKET

ONTDEK
Floer-Visgraat-Laminaat-Mat-Wit-Eiken-Vloer-Sfeer-visgraat-laminaat-vloerverwarming

2017

Van webshop naar groothandel.

Floer ontwikkelt zich tot een vloerenmerk met een eigen visie, marketingstrategie en onderscheidende producten, zoals het 32,8 cm brede Landhuis Laminaat. Er wordt een sterk dealerbeleid gehanteerd, en de eerste samenwerkingen met influencers worden opgezet. Een verhuizing volgt. Het magazijn van 300 m² aan de Koldingweg vormt de basis voor verdere professionalisering.

Floer-Collectieboek-aanvraag-

2018

Het Floer-DNA vormt.

Floer zet vol in op online inspiratie via de website en sociale media. Sterke storytelling vormt de basis van een krachtige marketingstrategie. De Floer-broers zijn niet langer met z’n tweeën: Stefan wordt aangenomen als eerste medewerker. Daarnaast verschijnt het eerste Floer collectieboek: een stijlvol, gratis exemplaar voor de consument. Vol inspiratie, trends en natuurlijk vloeren. Het laat zien wat wonen met Floer écht betekent.

Floer-Walvisgraat-PVC-vloer-Orka-Onbehandeld-interieur-woning

2019

Dé gamechanger.

De introductie van de iconische Walvisgraat PVC-collectie zet Floer op de kaart. Een succesvolle beurs in Gorinchem volgt: het dealernetwerk verdubbelt in korte tijd. Er is meer ruimte voor groei, voorraad en ideeën nodig. De verhuizing naar de Stavangerweg, met een magazijn van 600 m², is een feit. Het team wordt verder uitgebreid: met een personeelsgroei van 100% groeit Floer.

FD_Gazellen_1200x1200_zondersponsor Floer is FD Gazelle 2020

2020

Het jaar van erkenning.

Het product Orka Onbehandeld groeit uit tot een hit. Floer ontvangt voor het eerst de FD Gazellen Award: erkenning voor de groei van 900% sinds de overstap naar groothandel in 2017. De Corona-periode begint met een maand stilte in de orderstroom, maar slaat vervolgens om in een explosieve groei: Floeren lijken te worden “gehamsterd”.

POPULAIRSTE FLOER

ORKA ONBEHANDELD

VLOER BEKIJKEN
Floer hoofdkantoor pand magazijn 2021 gaat verhuizen

2021

Blijven groeien.

De groei vraagt om ruimte: Floer verhuist naar de Protonstraat, waar een magazijn van 2000 m² klaarstaat voor de volgende fase. Voor de tweede keer ontvangt Floer de FD Gazellen Award en een notering in de Top 100 snelst groeiende bedrijven van Nederland. Floer maakt op plek 152 haar debuut in de prestigieuze Financial Times 1000-lijst van Europa’s snelst groeiende bedrijven en behaalt zelfs de tweede plaats binnen de sector Interieur.

Floer-verbouwing-laaddock-vrachtwagen

2022

Floer goes Europe!

Floer gaat over de grens: de eerste stappen worden gezet in België, Frankrijk en de rest van Europa. Voor het derde jaar op een rij wordt Floer bekroond als FD Gazelle. Er volgt een tweede notering in de FT-1000 lijst, waaruit blijkt dat Floer de snelstgroeiende groothandel van Nederland is. De verbouwing van het pand aan de Protonstraat start: 2000 m² extra magazijnruimte en een nieuw loading dock voor het in- en uitladen van onze vloeren.

Financial Times FT1000 en FD gazelle

2023

Van groei naar innovatie.

Floer introduceert het innovatieve MEGAMAT-keurmerk voor PVC, waardoor onder andere het geliefde Walvisgraat PVC nu het matste PVC van Nederland is. Het nieuwe Hybride Hout maakt zijn entree: échte houten vloeren, met alle voordelen van laminaat- en PVC vloeren in één. Floer behaalt een derde notering in de FT1000-lijst waaruit blijkt dat Floer de snelst groeiende groothandel van Nederland is.

MATSTE VLOEREN VAN EUROPA

MEGAMAT PVC

ONTDEK
Floer-floerboden-coming-soon-foto-ft1000-lijst

2024

Een grensverleggend jaar.

Een bijzondere mijlpaal voor #gefloerd: 1.000.000 m² aan Floer ligt inmiddels bij mensen thuis. Floer lanceert de Duitse website en begint met het opbouwen van een Duits dealernetwerk. Online groeit het merk mee: FloerTube, het YouTube-kanaal van Floer, behaalt 1.000.000 weergaven.

MEGAMAT-png-icon-usp

2025

Het avontuur gaat door.

Het revolutionaire keurmerk groeit uit tot de norm: alle PVC-vloeren worden voortaan voorzien van de MEGAMAT-afwerking. In het eerste jaar van actieve uitbreiding in Duitsland sluiten al meer dan tien dealers zich aan. Het team groeit wederom met 50% en wordt daarnaast aangevuld met een groep stagiairs op vrijwel alle afdelingen. Na het succes van de lancering van het Landhuis Laminaat in 2017 en het Landhuis Click PVC in 2024, lanceert Floer het breedste PVC op de markt: Landhuis Plak PVC.

Floer Walvisgraat PVC vloer Orka Onbehandeld slaapkamer stalen deuren

To be continued...

En we zijn nog lang niet uitgefloerd.

Een decennium aan Floer

Tien jaar vol groei, ideeën, fouten, successen en bovenal: mensen.
Want zonder het Floer-team, onze dealers en klanten, wás er geen verhaal geweest.
We blijven doen waar we goed in zijn: vooruitkijken en mooie vloeren maken.
De volgende hoofdstukken? Die schrijven we samen.

Populaire Floer collecties

Ontdek de top 10

populairste vloeren van het moment

Bekijk ze allemaal

1.500.000 m2 #gefloerd, waaronder bij:

Lees ook onze blogs